miércoles, 5 de noviembre de 2008

Marketing viral

Marketing Viral: gran concepte. Es tracta, des del meu punt de vista, d’una de les petites revolucions que s’han produit en el món de la publicitat. I això gràcies a la popularització i accessibilitat d’Internet. Sinó no hagués sigut posible.

En una entrada anterior ja vaig fer una menció al marketing viral. Aquesta vegada, però, l’enfoc és diferent. El positiu de la tècnica, com a acció publicitaria, és que el fet de ser transmesa voluntàriament entre les persones fa que sigui una eina proactiva, de participació voluntària. Per tant, el punt clau és que la gent que ho veu i distribueix és realment perquè els interessa la peça.

El que potser no és tan positiu és que a vegades la peça pot tenir molt ressó, però no necessàriament la marca o entitat anunciant. Crec que aquest seria el cas del video del robatori de l’ascó de Zapatero. Tothom coneixia el video i va tenir ressó a la resta de mitjans, la qual cosa amplifica encara més la seva notorietat. Però quasi ningú se’n recorda de qui era l’anunciant.

Per tant, jo em plantejo fins a quin punt és adequada aquest tipus de publicitat. Des del meu punt de vista és molt efectiva si s’utilitza en els casos adequats i amb una creativitat pròpia que fassi visible la marca i transmeti els seus valors, més enllà de ser una simple acció visible sense uns fonaments sòlids de marca/producte al darrere.

 

No hay comentarios: