miércoles, 19 de noviembre de 2008

El potencial de les xarxes socials

La Vanguardia publica un article on informa dels resultats d’un estudi sobre les xarxes socials anomenat “El fenómeno de las redes sociales. Percepción, usos y publicidad”.

En ell es desprèn que un 50% dels internautes d’Espanya esta en alguna xarxa social, i que només un 18% l’utilitza per conèixer gent nova. Amb això veiem que la majoria dels que l’utilitzen ho fan per comunicar-se amb els seus amics, o com a element socialitzador.

Això comporta que la interactivitat és un valor molt en alça, especialment en la comunicació més personal. Tot i això, també es poden utilitzar amb finalitats més professionals, doncs permet el contacte entre excompanys de feina per estar al dia de les seves innovacions, etc. Això li dona un potencial a nivell publicitari molt gran, doncs permet adequar-hi continguts en funció dels diferents usos que se li donen.

Per entendre-ho, si una persona al parlar amb un amic al facebook ho fa quasi exclusivament per motius laborals, o forma part d’un grup relacionat amb la seva feina, la publicitat que s’hi podria incertar podria estar relacionada amb els temes o interessos d’aquests.

El mateix és aplicable a tota la resta de situacions i tipus de relacions que s’hi produeixen. Per això és important per les empreses conèixer aquestes eines i donar-los la importància que es mereixen. Quin element més favorable hi ha que crear un grup de l’empresa i que els diferents empleats en formin part? Doncs es tracta d’un element que permet relacionar la feina amb la vida privada i associar els valors positius al temps lliure de les persones.

el link de la noticia és el següent:
http://www.lavanguardia.es/internet-y-tecnologia/noticias/20081119/53581913681/uno-de-cada-dos-internautas-espanyoles-usa-habitualmente-redes-sociales.html

No hay comentarios: