martes, 14 de octubre de 2008

Turisme 2.0

Internet,  especialment les xarxes socials i els blogs, són una eina molt útil pel sector turístic i pels propis ususaris. Destaca el fenomen de Trip Advisor, on els usuaris valoren els establiments en funció dels seus criteris propis. Per això porta elements positius i negatius.

Per una banda, els hotels ben valorats en suerten enfortits i és bo que els turistes puguin posar la seva opinió. Ara bé, els criteris personals difereixen molt entre les persones i pel que un pot semblar molt bo per un altre pot ser dolent. Això sí, sempre és millor tenir una idea d’on anar i per això està tenint tant d’èxit.

A més, molt blogs de viatges i turisme expliquen diferents destinacions i viatges. Així si una persona busca a Google Marrakech entre moltes entrades estan blogs personals d’amants de viatges que publiquen allà el seu viatge i recomanen establiments i rutes.

En tot cas, s’estan portan a terme diferents iniciatives que sorgeixen dels usuaris mateixos en el sector del turisme, algunes poden afavorir als empresaris dels hotels, restaurants, etc, però alhora poden ser eines que els portin problemes.

Una entrada d’un blog fa referència a una iniciativa nova per part d’un blogger que pretén promoure un espai perquè els hotelers fassin “publicitat” sense pagar, una proposta que no deixa indiferent:

http://www.turismo20.com/forum/topic/show?id=932414%3ATopic%3A108528

No hay comentarios: